Welke maat fiets is voor mij geschikt?

Het bepalen van de juiste fietsmaat is afhankelijk van je lengte. Wij verwijzen je graag door naar onze matentabel voor nadere informatie en ondersteuning.
Over het algemeen geldt voor volwasssenen (>155) cm de inchmaat 28 inch met hierbij de framemaat aangepast op de lengte. Een framemaat van 53 cm voor vrouwen in gemiddeld, voor mannen is dit ongeveer 56 cm.

Let er bij het bestellen van kinderfietsen op dat je de fiets niet te groot koopt, kinderen voelen zich vaak erg onveilig op een te grote fiets, waardoor ze het plezier in fietsen kunnen verliezen!

Kan ik de fiets wel zelf monteren?

Fietsen worden niet rijklaar, maar voor 85% gemonteerd geleverd. De fiets wordt in doos vervoerd om het risico op transportschade te verkleinen. Dit betekent dat de losse onderdelen, zoals o.a. het voorwiel, de trappers, het zadel en het stuur nog gemonteerd moet worden. Ook afstelling van de fiets valt onder rijklaarmaken van de fiets. Met behulp van de montagehandleiding en begeleidende filmpjes is dit zeker te doen! 

Kleine kinderfietsjes zijn over het algemeen al voor 95% gemonteerd bij levering.

De te monteren onderdelen verschilt per fiets. Om alvast een indruk van de montage te krijgen verwijzen wij je graag naar de volgende montage link.

Hoe wordt de fiets verzonden en hoelang duurt het?

Afhankelijk van de door jou bestelde fiets vindt verzending binnen Nederland plaats met DHL of PostNL.
Over het algemeen geldt: fietsen op werkdagen voor 15:00 uur besteld is de volgende dag in huis. Met uitzondering van vrijdag. Fietsen besteld op vrijdag worden op maandag geleverd. Meer informatie over de verzending vind je op onze verzendpagina.

Let op! Elektrische fietsen en driewielers worden verzonden met een speciaal transport, daarbij worden deze fietsen vooraf grotendeels gemonteerd. De levertijd van deze fietsen bedraagt gemiddeld 3-5 werkdagen. Normale bakfietsen en elektrische bakfietsen worden gedemonteerd geleverd, maar worden wel met speciaal transport geleverd. Om deze reden bedraagt de levertijd gemiddeld 3-5 werkdagen.

Wat zijn de verzendkosten?

De verzendkosten binnen Nederland en België zijn voor onze klanten gratis.
De prijzen op onze website zijn transparant zonder verder bijkomende kosten.  

Waar vind ik het framenummer van mijn fiets?

Het framenummer van de fiets staat enkel op de fiets zelf, is nergens geregistreerd, en kunnen wij helaas niet achterhalen. Het is daarom belangrijk het framenummer direct te noteren na ontvangst van de fiets. Je vindt het framenummer op 1 van de volgende plekken: bij het balhoofd, de trapas, of onder het zadel van de fiets.

Hebben jullie een showroom, waar ik de fiets kan uitproberen?

Wij hechten belang aan het aanbieden van mooie fietsen voor een goede prijs. Om deze reden proberen wij de kosten zo laag mogelijk te houden en hebben wij geen showroom. De fietsen worden direct vanuit een centraal distributiecentrum verzonden. Daarnaast doen wij ook aan drop shipping. Dit betekent dat wij fietsen bestellen bij onze leveranciers, die vervolgens voor de levering zorgen. We zijn druk bezig met de innovatie van onze website waarin we je een zo duidelijk mogelijk beeld van onze producten willen bieden. Momenteel is dit in de vorm van foto's en omschrijvingen, in de toekomst zullen hier ook filmpjes aan toe worden gevoegd.

Wanneer je bijvoorbeeld twijfelt over de juiste maat van de fiets, verwijzen wij je graag naar de vraag 'welke maat fiets is voor mij geschikt?'.

Mocht de maat toch niet geschikt zijn, is het uiteraard mogelijk om de fiets te retourneren. Klik voor meer informatie over ruilen/retourneren op onze retourpagina.

Wat zijn de betalingsmogelijkheden?

Wij bieden verschillende betaalmethodes aan, onderstaand zullen wij deze nader toelichten:

1) iDeal - Wanneer je kiest de betaalmethode iDeal, word je vanuit onze website doorgelinkt naar je persoonlijke bankomgeving met als voordeel dat de betaling direct wordt verwerkt. Zo kunnen wij de bestelling zo snel mogelijk verzenden.
2) Paypal (+2%) - Betalen via Paypal werkt eenvoudig en snel. Log in met jouw Paypal account, en voltooi binnen enkele seconden de betaling. Ook Paypal betalingen worden direct verwerkt.
3) Bancontant / MisterCash (voor Belgie) - MisterCash is de populairtse betaalmethode in België. Hierbij is je fysieke bankpas zowel online als offline te gebruiken als betalingsmiddel. Betalingen geplaatst met MisterCash zijn gegarandeerd en direct bevestigd. Een betrouwbare, veilige manier van betalen welke direct wordt verwerkt.
4) Bankoverschrijving -Wanneer je de voorkeur geeft aan betaling via bankoverschrijving, ontvang je een e-mail met hierin de betaalgegevens. Na ontvangst van de betaling, zullen wij de order verzenden. De verwerking van de betaling kan enkele werkdag in beslag nemen. Houd bij deze betaalmethode rekening met een langere verzendingstijd.
5) Visa - Als je kiest voor betalen met Visa, word je doorverwezen naar je vertrouwde betaalomgeving waar de betaling plaatsvindt. 
6) MasterCard - Als je kiest voor betalen met MasterCard, word je doorverwezen naar je vertrouwde betaalomgeving waar de betaling plaatsvindt. 
7) Maestro - Als je kiest voor betalen met Maestro, word je doorverwezen naar je vertrouwde betaalomgeving waar de betaling plaatsvindt. 
8) American Express - Als je kiest voor betalen met American Express, word je doorverwezen naar je vertrouwde betaalomgeving waar de betaling plaatsvindt. 
9) Achteraf Betalen - Dit wordt door Klarna verwerkt. Door te kijken naar de postcode huisnummer combinatie wordt de betaling goedgekeurd of niet.

Zijn alle fietsen op de website leverbaar?

Wij streven ernaar het aanbod op de website zo actueel mogelijk te houden. Dit betekent dat in principe alle fietsen leverbaar zijn. Helaas kan het een enkele keer voorkomen dat wij een fiets niet kunnen leveren omdat de voorraad nog niet juist is gesynchroniseerd. Wij doen ons uiterste best dit te voorkomen!

Hoe kan ik mijn kortingcode gebruiken?

Ben je abonnee op de nieuwsbrief en heb je hierin een kortingscode ontvangen? Op deze pagina wordt uitgelegd hoe je de kortingscode kunt verzilveren.

Zit er garantie op de fietsen?

Op alle fietsen zit een jaar fabrieksgarantie op het frame. Echter bieden wij deze garantie niet op de lopende onderdelen, zoals bijvoorbeeld de wielen, banden, ketting, het stuur en versnellingen. Ook roestvorming valt niet onder de garantie. Wij adviseren de fiets voor en tijdens gebruik in te spuiten met silliconenspray, dit is een goede manier om roest tegen te gaan. Klik hier voor onze volledige garantievoorwaarden.

Daarnaast bieden wij garantie bij schade die is ontstaan als gevolg van het transport. Transportschade dient zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen, bij ons te worden gemeld. Samen met onze leveranciers gaan wij aan de slag om deze problemen zo snel mogelijk op te lossen. Kijk voor meer informatie op onze schadepagina.

Hoe kan ik mijn fiets het beste onderhouden?

Het is erg belangrijk jouw nieuwe fiets goed te onderhouden. Om roest te voorkomen adviseren wij de fiets zo veel mogelijk droog en beschut te plaatsen. Daarnaast advisren wij de fiets in te spuiten met bijvoorbeeld siliconenspray, dit biedt een beschermlaagje. Controleer regelmatig de bandenspanning, let daarbij op dat de banden niet te hard zijn! Daarnaast is het belangrijk regelmatig de ketting en kabels van de fiets te smeren om de fiets soepel te laten lopen.

Verder is het van belang om na 3 maanden een servicebeurt aan je fiets te geven. Dit wordt door al onze leveranciers geadviseerd. Klik hier voor uitgebreide informatie over de onderhoud van je fiets.

Mijn fiets is met schade of incompleet geleverd, wat nu?

Wat vervelend dat je problemen ervaart met jouw nieuwe fiets!

Helaas kan het in een enkel geval voorkomen dat een fiets schade heeft bij ontvangst. Dit kan bijvoorbeeld zijn gekomen door transport of door een fabricagefout. Transportschade dient zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen, per e-mail bij ons te worden gemeld. Samen met onze leveranciers gaan wij aan de slag om deze problemen zo snel mogelijk op te lossen. Kijk voor meer informatie op onze schadepagina.

Ik heb de verkeerde fiets geleverd gekregen, wat nu?

Al onze fietsen worden via een automatisch systeem verzonden. De kans op het verzenden van een verkeerde fiets is daarom erg klein. Mocht het zo zijn dat je toch een verkeerde fiets hebt ontvangen, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op zodat wij de fout kunnen herstellen. Stuur een e-mail naar [email protected] met hierin je bestelgegevens, omschrijving van het probleem en een foto van zowel de verkeerde fiets als de doos waarin de fiets is geleverd. Wij zullen direct contact opnemen met de betreffende leverancier om de omruiling (indien mogelijk) in te plannen. Mocht omruilen niet mogelijk zijn gaan we samen op zoek naar een passende oplossing.

Let op! Het is belangrijk om de foutief ontvangen fiets in de originele doos te laten, anders kunnen wij deze helaas niet meer retour nemen of voor je omruilen.

Mijn accessoires zijn al binnen maar mijn fiets nog niet, wat nu?

Fietsen en accessoires worden afzonderlijk van elkaar verzonden. Fietsen komen vaak rechtstreeks van de leverancier, accessoires verzenden wij zelf vanuit ons distributiecentrum. Ons distributiecentrum heeft een snellere levertijd, waardoor het kan voorkomen dat je de accessoires eerder ontvangt dan de fiets. Je ontvangst van de betreffende leverancier een aparte mail met Track & Trace code, zodat je ook de levering van de fiets(en) kunt volgen.

Ik wil mijn fiets retourneren, hoe werkt dit? 

Indien u uw fiets wilt retourneren kan dit binnen 14 dagen. U kunt het beste een email sturen naar [email protected] wij zullen u dan de verdere procedure uitleggen. 

Afhankelijk van het type fiets hanteren wij verschillend retourprocedures. Wij bieden de mogelijkheid de fiets bij u thuis op te laten halen, een andere mogelijkheid kan zijn dat u de fiets retourneerd via POST NL pakketservice, de kosten hiervan bedragen ongeveer 25 euro. Het is voor retournering belangrijk dat de fiets ongebruikt in de originele doos wordt geretourneerd. Hiermee wordt de kans op transportschade zoveel mogelijk beperkt. 

Let op! Het product kan enkel in nieuwstaat* én in de originele verpakking geretourneerd worden. Is er iets mis met het product of de verpakking? Neem dan contact op met onze klantenservice.

*Onder nieuwstaat verstaan wij dat je het product en de originele verpakking terugstuurt zoals je deze hebt ontvangen: ongebruikt en onbeschadigd.

Ik heb mijn fiets geannuleerd of teruggestuurd. Wanneer krijg ik mijn aankoopbedrag teruggestort? 

Zodra wij de fiets ongebruikt en onbeschadigd hebben ontvangen zal de fiets worden gecrediteerd. Nadat de fiets teruggekomen en gecontroleerd is, zal het aankoopbedrag binnen 5 werkdagen gecrediteerd worden op rekening van aankoop. Je ontvangt hiervan een creditnota per e-mail.

Ik heb een fiets besteld, maar ik wil de bestelling toch annuleren. Wat nu?

Het kan natuurlijk dat je per ongelijk de verkeerde fiets hebt besteld of afziet van de bestelling. Probeer dan zo snel mogelijk telefonisch contact met ons op te nemen. Als de fiets al verzonden is, rekenen wij 25 euro voor het aan de deur weigeren van de fiets, het retourneren of het thuis ophalen van de fiets.

Privacy

Persoonlijke gegevens van klanten en bezoekers worden met de grootst mogelijke zorgvuldigheid behandeld en beveiligd. FietsenopFietsen houdt zich in alle gevallen aan de eisen die de Wet bescherming persoonsgegevens stelt. In het kader van de dienstverlening, wanneer je een product besteld of andere diensten van fietsenopfietsen.nl afneemt, legt FietsenopFietsen gegevens vast. Deze gegevens worden gebruikt voor de uitvoering van de bestelling, haar dienstverlening en om je van haar (nieuwe) producten en diensten op de hoogte te houden. Je kunt deze gegevens in je account zelf verwijderen en je kan je te allen tijde uitschrijven voor onze nieuwsbrief. Jouw gegevens zullen dan niet langer worden bewaard en je ontvangt geen e-mailberichten meer.

Klachten?

Het is natuurlijk erg vervelend als je een nare ervaring heb met onze dienstverlening en/of producten, dit lossen wij graag op! Toch vragen wij je vriendelijk om je klacht via e-mail aan ons door te geven. Stuur een e-mail naar [email protected] met hierin je ordernummer, beeldmateriaal (indien nodig) en een duidelijke beschrijving van het probleem. Onze klantenservicemedewerkers zullen de klacht in behandeling nemen en op zoek gaan naar een passende oplossing. Voor meer informatie verwijzen wij je graag door naar onze klachtenpagina

Ik ben erg tevreden, waar kan ik dit laten blijken?

Kijk, dat horen wij graag! Jouw review is meer dan welkom op Kiyoh.nl

Adres Gegevens

(Let op! Dit is géén retouradres)
Bisshops BV
Herengracht 338-3
1016CG Amsterdam

E-mailadres: [email protected]

Fietsenopfietsen.nl is onderdeel van:

Bisshops BV
KVK 59631465
BTW nr (BE): BE0720763943

Overige vragen
Voor overige vragen, neem contact met ons op. We helpen je graag!

Algemene voorwaarden
Klik hier voor onze algemene voorwaarden